သက္ဆံုးႏွင္း

ဒါးက (သို႔) ကၽြန္မရင္ရဲ့ စံပါယ္ပန္းေလး၊ ကၽြန္မရင္ေငြ႕နဲ႔ အလွမ္းေ၀းတာ ၾကာလွေပါ့။

”က်န္းမာေသာ ကိုယ္ဝန္ေဆာင္မႈျဖစ္ေအာင္………” November 30, 2010

၁။ က်န္းမာေရးနဲ႔ ညီညႊတ္တဲ့အစားအစာေတြကို စားသံုးပါ။

အသီးအရြက္္ေတြကို မိမိပံုမွန္စားေသာက္ေနက် ပမာဏထက္ ပိုစားေပးဖို႔လုိအပ္ပါတယ္။ လတ္ဆတ္တဲ့ဟင္းသီး ဟင္းးရြက္မ်ား၊ ပဲအမ်ိဳးမ်ိဳး၊ အမွ်င္ဓါတ္ၾကြယ္ဝတဲ့ အစားအစာတို႔ကို ဦးစားေပးစားသင့္သလို ပရုိတင္းကိုလည္း ျဖည့္စြက္စား ေပးရပါမယ္။ ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲထားတဲ့အစားအစာ၊ ဆီေၾကာ္မုန္႕၊ အျမန္စာ တို႔ကို ေရွာင္ဖို႔လိုအပ္ပါတယ္။

~

 

၂။ ကိုယ္ဝန္မယူခင္၊ ကုိယ္ဝန္ေဆာင္ခ်ိန္ေတြမွပါ ေဖာလစ္အက္ဆစ္ကို ျဖည့္စြက္ေသာက္ေပးပါ။


ပဲေတာင့္ရွည္၊ ပဲႀကီး၊ ေရႊပဲသီး၊ ခ်ဥ္၍အရည္ရႊမ္းတဲ့အသီးေတြ၊ အစိမ္းေရာင္အရြက္မ်ိဳးမ်ိဳး၊ ပန္းေဂၚဖီစိမ္းတို႔ကေန ဗီတာမင္ တစ္မ်ိဳးျဖစ္တဲ့ ေဖာလစ္အက္ဆစ္ကို ရႏိုင္ပါတယ္။ ကိုယ္ဝန္ေဆာင္မယ့္အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္မွာ ေဖာလစ္ အက္ဆစ္သာ ခ်ိဳ႕တဲ့ခဲ့ရင္ ေမြးလာတဲ့ကေလးမွာ အာေခါင္ကဲြျခင္း၊ ႏႈတ္ခမ္းကြဲျခင္း၊ ခါးရိုးဖုျခင္းတို႔ကို ခံစားရတတ္ပါတယ္။ ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ စဥ္ကာလမွာ ခ်ိဳ႕တဲ့ခဲ့ရင္လည္း သေႏၶသားဖြံ႕ၿဖိဳးမႈ၊ အခ်င္းဖြ႕ံၿဖိဳးမႈေတြ ေႏွာင့္ေႏွးလာတတ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကိုယ္ဝန္ေဆာင္မယ့္ အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္ဟာ ဆရာဝန္နဲ႔တိုင္ပင္ၿပီး ေဖာလစ္အက္ဆစ္ေတြကို ျဖည့္စြက္ ေသာက္ေပးသင့္ပါတယ္။

~

၃။ အရက္၊ ေကာ္ဖီနဲ႔ ေဆးလိပ္တို႔ကို ေရွာင္ပါ။


ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ထားတဲ့အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္ဟာ သူကုိုယ္တိုင္ ေဆးလိပ္ေသာက္ထားလို႔ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ တျခားသူေသာက္တဲ့ ေဆးလိပ္ ေငြ႕ကို ရႈမိရင္ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ သူတို႔ ခႏၶာကုိုယ္ထဲကို နစ္ကိုတင္းဝင္သြားရင္ ေမြးလာတဲ့ကေလးေတြဟာ ကိုယ္အေလးခ်ိန္ေပါင္မ ျပည့္ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ေဆးလိပ္လိုပဲ အရက္နဲ႔ကဖင္းကလည္း ကေလးကို အႏၲရာယ္ျဖစ္ေစတာေၾကာင့္ ေရွာင္ဖို႔လိုအပ္ပါတယ္။

~

၄။ တိရစၧာန္မွရေသာ အဆီတို႔ကို ေရွာင္ပါ။


ဝက္ဆီအပါအဝင္ တိရစၧာန္မွရတဲ့ အဆီအားလံုးအျပင္ တိရစၧာန္ေတြရဲ့ အေရခြံ၊ ျပန္ေၾကာ္ဆီေတြကိုပါ ေရွာင္ဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ ငါးဟာ ကိုယ္ဝန္ေဆာင္သည္ေတြအတြက္လိုအပ္ေပမယ့္လည္း တခ်ိဳ႕ငါးေတြေၾကာင့္ ျပဒါးအဆိပ္သင့္ႏိုင္ပါတယ္။ ႏို႕နဲ႔ ႏို႔ထြက္အစားအစာ ေတြကို စားသံုးတဲ့အခါမွာလည္း အဆီထုတ္ထားတဲ့အမ်ိဳးအစားေတြကို ေရြးခ်ယ္စား ေသာက္တာက ပိုၿပီး သင့္ေတာ္ပါတယ္။

~

၅။ ေရသန္႔ရွင္းမႈရွိေအာင္ ဂရုစိုက္ပါ။


မသန္႔ရွင္းတဲ့ေရမွာပါဝင္တဲ့ ပိုးမႊားေတြေၾကာင့္ ေအာ့အန္ျခင္း၊ ဝမ္းေလွ်ာျခင္းကေန အစာအဆိပ္သင့္တဲ့ လကၡဏာေတြ အထိျဖစ္ႏိုင္ ပါတယ္။ ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ခ်ိန္မွာ ခရီးသြားရင္ ဒီလိုမ်ိဳး ျပႆနာေတြ ပိုျဖစ္ႏိုင္တာေၾကာင့္ ေသာက္သံုးေရ သန္႔ရွင္းမႈကို အထူးသတိထားဖို႔လိုပါတယ္။

~

၆။ ပလတ္စတစ္အသံုးအေဆာင္ ပစၥည္းေတြကို သတိထားၿပီး အသံုးျပဳပါ။


တခ်ိဳ႕ပလတ္စတစ္ ပစၥည္းေတြထဲက Chemicals ေတြဟာ ထည့္ထားတဲ့ အစားအေသာက္ေတြထဲကို ဝင္ေရာက္ လာႏိုင္ပါတယ္။ အဲဒီလိုမ်ိဳးဝင္ေရာက္မႈမ်ားလာရင္ ကေလးငယ္ရဲ့ ကုိယ္လက္အဂၤါဖြံ႕ၿဖိဳးမႈကေန ဥာဏ္ရည္ဥာဏ္ေသြးအထိ အဟန႔္အတားျဖစ္ လာႏိုင္ပါတယ္။ အဆီ၊ အငန္၊ အခ်ဥ္ထည့္ထားတဲ့ ပလတ္စတစ္ေတြမွာ အဖတ္ကြာတာ၊ အေရာင္ကြက္ လာတာမ်ိဳးေတြ ႀကံဳလာခဲ့ရင္ေတာ့ အဲဒီပစၥည္းေတြကို ဆက္ၿပီး မသံုးသင့္ေတာ့ပါဘူး။

~

၇။ အသံုးအေဆာင္ပစၥည္းတခ်ိဳ႕ကို ေလ်ာ့သံုးပါ။

အလွအပအတြက္ အသံုးျပဳၾကတဲ့တခ်ိဳ႕ပစၥည္းေတြမွာပါဝင္တဲ့ Chemicals ေတြဟာ ကေလးငယ္ေတြမွာ ေဟာ္မုန္း ေျပာင္းလဲမႈ ျဖစ္ေစၿပီး ႀကီးထြားဖြ႕ံၿဖိဳးမႈကို ေႏွာင့္ေႏွးေစပါတယ္။ အရည္အေသြးနိမ့္တဲ့ တခ်ိဳ႕ ပစၥည္းေတြမွာ ပါဝင္တဲ့ Chemicals ေတြေၾကာင့္ ကင္ဆာေရာဂါ၊ အသိဥာဏ္ခ်ိဳ႕တဲ့မႈတို႔ကိုပါ ႀကံဳေတြ႕ရတတ္ပါတယ္။ ကေလးေရာ မိခင္အတြက္ပါ စိတ္ခ်ရတဲ့အသံုးအေဆာင္ ပစၥည္းေတြျဖစ္ေအာင္ သက္ဆိုင္ရာကြၽမး္က်င္ပညာရွင္ေတြနဲ႔ တိုင္ပင္သင့္ပါတယ္။

~

၈။ သန္႔ရွင္းေရးလုပ္တဲ့အခါ Chemicals ေတြကို ေရွာင္ပါ။

မိမိအိမ္ကိုသန႔္ရွင္းေရးျပဳလုပ္ဖို႔အတြက္ Chemicals ေတြကိုသာ အားကိုးအားထားျပဳေနဖို႔မလိုပါဘူး။ ေၾကးခြၽတ္ဖို႔ အတြက္ဆိုရင္ မုန္႔ဖုတ္ဆိုဒါနဲ႔ ရွာလကာရည္တို႔ကို အသံုးျပဳႏိုင္ပါတယ္။ တျခား ပစၥည္းေတြအတြက္လည္း အခ်ဥ္သီးလိုမ်ိဳး သဘာဝနည္းလမ္းေတြကို အသံုးျပဳႏိုင္ပါတယ္။

.

.

ႏွင္းႏုလြင္ (ေဆးဝါး)

Good Health Journal

 

Advertisements
 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s