သက္ဆံုးႏွင္း

ဒါးက (သို႔) ကၽြန္မရင္ရဲ့ စံပါယ္ပန္းေလး၊ ကၽြန္မရင္ေငြ႕နဲ႔ အလွမ္းေ၀းတာ ၾကာလွေပါ့။

မိခင္ေလာင္းမ်ား စားေသာက္သင့္ေသာ အစားအစာ ၁ဝ မ်ိဳး November 30, 2010

(က) ဆယ္လ္မြန္ငါး


သိပံၸပညာရွင္ေတြကေတာ့ ဒီငါးထက္ပိုေကာင္းတဲ့အစားအစာ မရွိဘူးလို႔ဆိုၾကပါတယ္။ ပထမဆံုးမိခင္ျဖစ္မယ့္သူေတြ အတြက္ အာဟာရ ျပည့္ျပည့္ဝဝပါရွိပါတယ္။ သူဟာ ႏို႔တိုက္မိခင္ေတြအတြက္ အေကာင္းဆံုးအာဟာရတစ္ခုလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ တျခားငါးေတြရဲ့ အဆီေတြ လိုပဲ သူ႔မွာ DHA ေတြ ၾကြယ္ဝစြာပါရွိပါတယ္။ DHA ဟာ ကေလးငယ္ရဲ့ ဦးေႏွာက္နဲ႔ အာ႐ံုေၾကာ ဖြ႔ံၿဖိဳးမႈအတြက္ မရွိမျဖစ္လိုအပ္တဲ့ အာဟာရတစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။ မိခင္တိုင္းရဲ့ ႏို႔ရည္ထဲမွာေတာ့ DHA ပါဝင္ေပမယ့္ DHA ပါဝင္တဲ့ အစားအေသာက္ေတြကို စားထားတဲ့မိခင္ေတြမွာေတာ့ ပါဝင္မႈက ပိုျမင့္ပါတယ္။

ငါးထဲမွာပါဝင္တဲ့ DHA ဟာ မိခင္ျဖစ္သူရဲ့ စိတ္ကို စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာကိုလည္း အားျဖည့္ေပးပါတယ္။ မီးဖြားၿပီးတဲ့ေနာက္ ျဖစ္တတ္တဲ့ စိတ္ဓါတ္က်ျခင္းကိုေကာင္းစြာ ထိန္းခ်ဳပ္ေပးႏိုင္ပါတယ္။ တစ္ခုသတိထားဖို႔လိုတာကေတာ့ ႏို႔တိုက္မိခင္ေတြမွာေတာ့ စားေသာက္မယ့္ ပမာဏကို ကန္႔သတ္ထားဖို႔ပါ။ စားသံုးတာ မ်ားသြားရင္ ျပဒါးအဆိပ္သင့္ႏုိင္တာေၾကာင့္ တစ္ပတ္ကို ၁၂ ေပါင္ထက္ပိုမစားဖို႔ အႀကံဥာဏ္ေပးထားပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ တျခားအဆီပါတဲ့ငါးေတြထက္စာရင္ ေဆာ္လ္မြန္ငါးဟာ ျပဒါးပါဝင္မႈ နည္းပါတယ္။

~

(ခ) အဆီပါဝင္မႈနည္းေသာ ႏို႔ႏွင့္ ႏို႕ထြက္ပစၥည္း


ႏို႔တိုက္မိခင္တစ္ေယာက္ဟာ ဒိန္ခ်ဥ္၊ ႏို႔၊ ခ်ိစ္၊ ဘာကိုပဲ ႏွစ္သက္ႏွစ္သက္ ႏို႔ကရတဲ့ အစားအေသာက္အားလံုးဟာ သူ႔အတြက္ အက်ိဳးရွိတာခ်ည္းပါပဲ။ ႏို႔ဟာ ပ႐ိုတင္း၊ ဗီတာမင္ ဘီ မ်ား၊ ဗီတာမင္ ဒီတို႔အျပင္ ကယ္လ္စီယမ္ အၾကြယ္ဝဆံုး အစားအစာပါပဲ။ တကယ္လို႔ သင္ဟာ ႏို႔တိုက္မိခင္တစ္ေယာက္ျဖစ္ေနမယ္ဆိုရင္ သင္ေသာက္လိုက္တဲ့ ႏို႔ဟာ သင့္ကေလးငယ္ရဲ့ အ႐ိုးအတြက္ အလြန္ကို အက်ိဳးရိွတာေၾကာင့္ သင့္အေနနဲ႔ လံုလံုေလာက္ေလာက္စားသံုးေပးသင့္ပါတယ္။ ျဖစ္ႏိုင္မယ္ဆိုရင္ သင္တေန႔တာစားေသာက္မယ့္ အစားအေသာက္ေတြထဲမွာ ႏုိ႔ သုိ႔မဟုတ္ ႏို႔ထြက္ပစၥည္းေတြကို ၃ မ်ိဳးေလာက္ ထည့္သြင္း သင့္ပါတယ္။

~

(ဂ) အဆီပါဝင္မႈမရွိေသာ အသားမ်ား


မိခင္ျဖစ္မယ့္အမ်ိဳးသမီးေတြဟာ သူတို႔ရဲ့ စြမ္းအင္ကို ျမင့္တင္ႏိုင္ဖို႔အတြက္ အစားအေသာက္ေတြကို စဥ္းစားတဲ့အခါမွာ သံဓါတ္ၾကြယ္ဝတဲ့ အစားအစာေတြ ဥပမာ-အသားေတြကို ဦးစားေပးၿပီး စဥ္းစားေပးဖို႔လိုပါတယ္။ သံဓါတ္ခ်ိဳ႕တဲ့ျခင္းဟာ မိခင္ရဲ့ စြမ္းအင္ကို ေလ်ာ့က်ေစၿပီး ကေလးငယ္အတြက္လိုအပ္တာေတြ ကို ျဖည့္စည္းႏိုင္စြမ္းေလ်ာ့က်သြားပါတယ္။ ႏို႔တိုက္ေနတဲ့ မိခင္ ဆိုရင္လည္း အသားေတြ၊ ဗီတာမင္ ဘီ ၁၂ တို႔ကို အပိုေဆာင္းၿပီး စားေပးသင့္ပါတယ္။ အဆီ၊ အေရခြံေတြမပါတဲ့ အသားေတြက ေတာ့ ဒီ ပစၥည္း၂မ်ိဳးလံုးကို ျဖည့္တင္းေပးႏိုင္ပါတယ္။

~

(ဃ) ပဲအမ်ိဳးမ်ဳိး


အထူးသျဖင့္ အစိမ္းရင့္ေရာင္ရွိတဲ့ အသီးေတြ၊ ပဲႀကီး၊ ပဲနီျပားေတြဟာ အေကာင္းဆံုးအစားအစာပါပဲ။ အထူးသျဖင့္ အသီးအရြက္ကိုခ်ည္း စားခ်င္ေနတဲ့ ႏို႔တိုက္မိခင္မ်ားအတြက္ အသင့္ေတာ္ဆံုးပါပဲ။ သူတို႔မွာ သံဓါတ္ၾကြယ္ဝစြာပါတဲ့အျပင္ ခႏၶာကုိုယ္အတြက္ လိုအပ္ေနတဲ့ ပ႐ိုတင္းကိုလည္း ျဖည့္ဆည္းေပးႏိုင္ပါတယ္။

~

(င) ဘလူးဘယ္ရီ


ႏို႕တိုက္မိခင္ေတြအေနနဲ႔ တေန႔ကို သစ္သီး သို႔မဟုတ္ သစ္သီးေဖ်ာ္ရည္ ၂ မ်ိဳး၊ ၃ မ်ိဳးေလာက္ စားသံုးေပးရပါမယ္။ ျဖစ္ႏိုင္မယ္ဆိုရင္ ဓါတ္တိုးဆန္႔က်င္ ပစၥည္းေတြၾကြယ္္ဝစြာပါတဲ့ အသီးအႏွံေတြကို ဦးစားေပးၿပီး စားေပးသင့္ပါတယ္။ သူတို႔ဟာ ခႏၶာကုိုယ္အတြက္လိုအပ္ေနတဲ့ ဗီတာမင္နဲ႔ သတၲဳဓါတ္ေတြကို ျဖည့္တင္းေပးႏုိင္႐ံုသာမက မိခင္ေတြကိုလည္း က်န္းမာေန ေစပါတယ္။

~

(စ) ဆန္လံုးညိဳ


တကယ္လို႔ သင့္ကေလးငယ္ရဲ့ကိုယ္အေလးခ်ိန္ကို ေလ်ာ့ခ်ဖို႔အတြက္ ထမင္းကိုေလ်ာ့စားရမယ္လို႔ စဥ္းစားထားလိုက္တယ္ ဆိုပါေတာ့။ ဒါေပမယ့္ ကိုယ္အေလးခ်ိန္ကို အလ်င္အျမန္ေလ်ာ့ခ်ဖို႔ႀကိဳးစားလုိက္တဲ့အခ်ိန္မွာ ကေလးအတြက္ ႏို႔ထုတ္ေပးႏိုင္မႈ ေလ်ာ့နည္းလာၿပီး သင့္ကိုလည္း ႏံုးလာေစပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ က်န္းမာေရးအတြက္ အသင့္ေတာ္ဆံုးျဖစ္မယ့္ ဆန္လံုးညိဳကို စားေပးၿပီး လိုအပ္တဲ့ ကစီဓါတ္နဲ႔ စြမ္းအင္ကို ရနုိင္ပါတယ္။ ဆန္လံုးညိဳကရတဲ့ ကစီဓါတ္ဟာ ကေလးငယ္ကို ႏို႔ခ်ိဳတိုက္ ေကြၽးဖို႔အတြက္ အေကာင္းဆံုးေသာ ကစီဓါတ္ပါပဲ။

~

(ဆ) လိေမၼာ္သီး


အရသာရွိၿပီး အာဟာရဓါတ္ၾ<ြကယ္ဝတဲ့ လိေမၼာ္သီးဟာ မိခင္ေလာင္းေတြအတြက္ေတာ့ စြမ္းအင္ကို ျမွင့္တင္ေပး ႏုိင္စြမ္း အျမင့္ဆံုး အစားအစာပါပဲ။ ႏို႔တိုက္မိခင္တစ္ေယာက္ဟာ ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ေတြထက္ ဗီတာမင္ စီကို ပိုလိုအပ္တာေၾကာင့္ လိေမၼာ္သီး အပါအဝင္ တျခားေသာ အသီးအႏွံေတြကို ပိုစားေပးသင့္ပါတယ္။ သေရစာမုန္႔စားမယ့္အစား လိေမၼာ္သီးကို စားေပးပါက မိခင္ေရာ ကေလးငယ္အတြက္ပါ အက်ိဳးရွိတဲ့ ဗီတာမင္ စီကို ရႏိုင္တာေၾကာင့္ အေလးအနက္ထားသင့္ပါတယ္။

~

(ဇ) ဥအမ်ိဳးမ်ိဳး


ဥအႏွစ္ေတြဟာ ဗီတာမင္ ဒီ ကိုရႏိုင္တဲ့ အရင္းအျမစ္ေတြထဲက ရွားပါးၿပီး အဖိုးတန္လွတဲ့ အရင္းအျမစ္ပါပဲ။ မိခင္ရဲ့ အ႐ိုးေတြသန္မာေအာင္ထိန္းထားဖို႔၊ ကေလးငယ္ရဲ့ အ႐ိုးေတြေကာင္းစြာဖြံ႕ၿဖိဳးဖို႔အတြက္ဆိုရင္ မရွိမျဖစ္လိုအပ္တဲ့ အာဟာရပါ။ ဒါ့အျပင္ ေန႔စဥ္လိုအပ္ေနတဲ့ ပ႐ိုတင္းကိုပါ ျဖည့္စြက္ေပးေနတာေၾကာင့္ ေန႔စဥ္စားေသာက္တဲ့ အစားအစာေတြမွာ ဥေတြကို ထည့္သြင္းထားသင့္ပါတယ္။ နံနက္စာစားေသာက္ခ်ိန္၊ ေန႔လည္စာ၊ ညစာေတြမွာ ၾကက္ဥပါေအာင္ ႀကိဳးစားသင့္ပါတယ္။

~

(စ်) ေပါင္မုန္႔ညိဳ

ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ခ်ိန္ရဲ့ အေစာဆံုးကာလမွာ ကေလးငယ္ရဲ့ဖြ႕ံၿဖိဳးမႈအတြက္ အေရးအႀကီးဆံုးလိုအပ္ပစၥည္းဟာ ေဖာလစ္အက္ဆစ္ ပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီလိုအပ္မႈဟာ ရပ္တန္႔မသြားပါဘူး။ ကေလးငယ္ရဲ့ က်န္းမာေရးေကာင္းမြန္မႈအတြက္ မိခင္ ရဲ့ ႏို႕ရည္ထဲမွာ ပါဝင္ရမယ့္ အေရးႀကီးတဲ့ ပစၥည္းတစ္ခု ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မိခင္တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ေဖာလစ္အက္ဆစ္ ကို လံုလံုေလာက္ေလာက္ရႏုိင္ေစဖို႔ ဂံ်ဳနဲ႔ျပဳလုပ္ထားတဲ့ ေပါင္မုန္႔၊ ပါစတာ စတာေတြကို အေလးထားၿပီး စားေပးသင့္ပါတယ္။ သူတို႔ဟာ မိခင္ေတြကို က်န္းမာေနေစဖို႔ အမွ်င္ဓါတ္နဲ႔ သံဓါက္ကိုလည္း ေပးႏိုင္ပါတယ္။

.

(ည) အစိမ္းေရာင္ အရြက္မ်ား


အစိမ္းရင့္ေရာင္အရြက္ေတြကေန ရႏိုင္တဲ့ အက်ိဳးအျမတ္ေတြဟာ အရမ္းမ်ားပါတယ္။ ကေလးငယ္အတြက္ လိုအပ္ေနတဲ့ ဗီတာမင္ ေအ ေတြကို သူတို႔က ေပးႏိုင္ပါတယ္။ သူတို႔ဟာ ႏို႔ထြက္ ပစၥည္းေတြမဟုတ္ေပမယ့္ ကယ္လ္စီယမ္ကို ေပးႏိုင္သလို ဗီတာမင္ စီနဲ႔ သံဓါတ္လည္း ၾ<ြကယ္ဝၾကပါတယ္။ က်န္းမာေရးကို အေထာက္အကူျပဳတဲ့ ဓါတ္တိုးဆန္႔က်င္ပစၥည္းေတြ ပါဝင္ျခင္း၊ ကယ္လိုရီနည္းျခင္း၊ အာဟာရတန္ဖိုးျမင့္တက္ျခင္း၊ အရသာကို တိုးေစတာေၾကာင့္ ျဖည့္စြက္စားေပးရပါမယ္။

~

~

ႏွင္းႏုလြင္ (ေဆးဝါး)

Good Health Journal

Advertisements
 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s